Dieta wegetariańska

Dieta wegetariańska
Dodana dnia: 11 września 2014r.

Ogólna ocena

brak opinii

Wegetarianizm to nie tylko sposób odżywiana, ale styl życia, obejmujący diety, które wykluczają wszystkie lub wybrane produkty pochodzenia zwierzęcego. Lekarze i dietetycy podkreślają fakt, że dieta wegetariańska jest zdrowa tylko wówczas, gdy stosuje się ją rozważnie, tj. gdy jest racjonalnie ułożona i indywidualnie dobrana do użytkownika.

Wszyscy, którzy pragną przejść na wegetarianizm, powinno jak już wspomniano zasięgnąć najpierw opinii lekarza lub dietetyka i z nim skomponować indywidualną dietę. Choć oczywiście istnieje kilka ogólnych porad, publikowanych w sieci oraz w książkach czy czasopismach, które mają przybliżyć zasady dobrego wegetarianizmu:

1) dbanie o urozmaiconą dietę,

2) wybieranie produktów z ekologicznej uprawy, z certyfikatami ekologicznymi,

3) wprowadzenie do diety produktów zbożowych z grubego przemiału,

4) spożywanie roślin strączkowych,

5) używanie tłuszczów roślinnych,

6) spożywanie nabiału,

7) picie herbat ziołowych,owocowych (domowych) oraz zielonych,

8) picie 2-3 litrów wody każdego dnia.

9) Ograniczenie soli i cukru.

Dieta wegetariańska dobrze skomponowana może służyć naszemu zdrowiu. Dieta wegetariańska jest mniej restrykcyjna niż dieta wegańska i opiera się głównie na pokarmach pochodzenia roślinnego, których źródłem są warzywa, owoce, tłuszcze roślinne, nasiona warzyw strączkowych i orzechy. Wspomniane produkty roślinne dostarczają organizmowi witamin, składników mineralnych, błonnika, a także niezbędnych kwasów tłuszczowych. Dieta wegetariańska ogranicza spożycie tłuszczu i nasyconych kwasów tłuszczowych, stosujący więc dietę wegetariańską nie mają problemów z tzw. złym cholesterolem. Posiłki, skomponowane w oparciu o dietę wegetariańską, dostarczają nam dużo witaminy C, dzięki czemu następuje korzystny stosunek zawartości sodu do potasu, są też niskokaloryczne, co korzystnie wpływa na naszą wagę.

 

W dniu treningu należy w diecie uwzględnić dodatkowo posiłki przedtreningowe i potreningowe.

Przed treningem należy spożyć odżywczy posiłek, bogaty w węglowodany, najlepiej złożone, oraz białko, i co ważne, posiłek ten spożyć trzeba najpózniej 2 godziny przed treningiem. 

Po treningu, po upływie ok. pół godziny, należy przyjąć posiłek, zawierający składniki, które organizm wykorzystał podczas treningu, czyli przede wszystkim witaminy oraz płyny. Do tego posiłek po treningu powinien być bogaty w białko, które przyspiesza budowę i regenerację mięśni.

 

zielona kawa na odchudzanie
top box

Indeks zdrowotności

60%

Zdrowe

bottom box
przedtreningówka

Przykładowy jadłospis na 7 dni

Prezentujemy przykładowy jadłospis dla diety

Dzień 1

Śniadanie (651 kcal)

Drugie śniadanie (120 kcal)

Obiad (759 kcal)

Podwieczorek (213 kcal)

Kolacja (361 kcal)

Posiłek przedtreningowy (341 kcal)

Przed treningiem należy wypić ok. 2 szklanek wody mineralnej. Unikać soków.

Posiłek potreningowy (380 kcal)

Po treningu należy przyjąć posiłek najlepiej do godziny czasu po zakończeniu ćwiczeń, aby uniknąć hiperglikemii. Bezpośrednio po treningu powinno się zrezygnować z kawy, herbaty i czekolady.

Pasuje do aktywności

Tę dietę możesz z powodzeniem stosować, jeżeli uprawiasz jedną z następujących dyscyplin

Fitness Bieganie

Cele treningowe

Ta dieta pozwala osiągnąć następujący cel

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranej diety

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do diety musisz się zalogować.

Osoby, które stosują tę dietę (7)

Lista osób, które zdeycydowały się stosować tę dietę

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję