Porady

Ćwiczenia rozluźniające i rozciągające

Ćwiczenia rozluźniające i rozciągające

Każdy trening powinien kończyć się zestawem kilku ćwiczeń rozluźniających, mających na celu obniżenie tętna oraz spowolnienie ilości krwi dopływającej do mięśni. Zmniejszają napięcie mięśni i rozciągają je podczas zatrzymywania ruchu i utrzymywania ciała w bezruchu przez kilka sekund w czasie wykonywania ćwiczenia.

Po głównej części treningu należy zastosować stretching lub poizometryczną relaksację mięśni, której zadaniem jest przywracanie mięśniom ich długości oraz fizjologicznego zakresu ich ruchu.

Stretching z kolei są to ćwiczenia rozciągające, często przeprowadzane także przed treningiem w celu przygotowania do wzmożonej aktywności fizycznej i wysiłku fizycznego lub w celu zwiększenia giętkości, by zmnimalizować ryzyko wystąpienia kontuzji.

Jednak stretching może być także stosowany jako ćwiczenia rozluźniające oraz jako ćwiczenia polepszające ukrwienie mięśni. Polepszenie ukrwienia z kolei ułatwia dostęp tlenu i substancji odżywczych do mięśni. Skutek - szybsza regeneracja organizmu po intensywnym i wyczerpującym wysiłku.

zielona kawa na odchudzanie

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranego artykułu

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do artykułu musisz się zalogować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję