Porady

Trening na siłowni dla początkujących AD 2015r.

Trening na siłowni dla początkujących AD 2015r.

Trening na siłowni dla początkujących 2015r. 

Nowy rok to zwykle czas postanowień, celów i obietnic składanych samym sobie. Wiele osób postanawia wreszcie 'wziąć się za siebie' i w ten sposób kupują np. karnet na siłownię. Większość Pań chce schudnąć lub ujędrnić swoje ciało, zaś Panowie najczęściej marzą o kaloryferze na brzuchu lub zdobyciu masy mięśniowej. Niestety, aby robić to właściwie nie jest to dla osób początkujących takie proste. Skupie się na ogólnych kwestiach dotyczących treningu i diety. Oto kilka przydatnych, potrzebnych wskazówek: 

- Przede wszystkim zanim zaczniemy trening właściwy musimy rozgrzać wszystkie stawy.

- Początkowo polecałbym trening na maszynach, gdyż musimy przygotować podstawy pod trening z wolnymi ciężarami (ok. 4-6 tyg.). Maszyny z góry narzucają ruch, ukierunkowując go w sposób właściwy pod kątem techniki.

- Następnie wzbogacenie, 'kosztem' maszyn, treningu o wolne ciężary (przysiady, martwe ciągi, wiosłowania, wyciskanie sztangi na ławce płaskiej), które powinny być podstawą dla każdego trenującego na siłowni.- Trenujący musi zadbać przede wszystkim o to, aby ćwiczenia wykonywać POPRAWNIE TECHNICZNIE. "Miejmy na uwadze fakt, że zawodnik uprawiający klasyczne podnoszenie ciężarów, zanim dostanie sztangę do rąk, ćwiczy kijem od szczotki albo czymś podobnym właśnie po to, aby nauczył się prawidłowych ruchów. Taka umiejętność pozwoli mu później podnosić ciężary większe, a jednocześnie uchroni przed kontuzjami" - cyt. KiF.

- Osoby, które siłownię traktują jako pierwszy sport, który uprawiają w życiu powinni skupić się na motywacji, wytrwałości, przygotowaniu ogólnym i kondycji.- Na początku nie jest nam potrzebna właściwie żadna odżywka, gdyż należy 'przestawić' organizm na właściwe odżywianie. Należy skupić się na unikaniu śmieciowego jedzenia, słodyczy, gazowanych napojów i zastąpić to wartościowymi produktami jak ryże, mięso, jaja, warzywa, zdrowe tłuszcze czy wodę. Jest to podstawa wtedy, gdy walczymy o fajną sylwetkę i im wcześniej się o tym przekonamy tym lepiej dla nas. Niestety matkę oszukasz, ojca oszukasz, nawet siebie oszukasz, ale życia nie oszukasz i musisz wpieprzać ryż z kurczakiem :)

- "Suplement staje się cennym dodatkiem wtedy, gdy dieta będzie ułożona w sposób właściwy".

- Początkujący powinien robić trening cardio, gdyż na początku "ma on na celu lepsze dotelnienie organizmu plus dostarczenie mu treści odżywczych oraz stworzenie organizmowi lepszych warunków do regeneracji. W takim kontekście ćwiczenia aerobowe mają swoją wartość. Nie muszą to być  sesje godzinne na rowerze stacjonarnym, może być też krótka gra w koszykówkę albo bieg w terenie".

- Pamiętajmy o rozciąganiu po treningu! Jest to bardzo ważne, gdyż m.in. zwiększa ruchomość w stawach co jest korzystne dla treningu siłowego i jest duża szansa, że ćwiczenia będziemy wykonywać dobrze technicznie, bez 'przykurczów' a co za tym idzie muskulatura będzie rozwijać się harmonijnie.- Na początku nie jest absolutnie potrzebne żadne farmakologiczne wspomaganie. Kto tak robi, to niestety ale robi głupio.

- Musimy pamiętać, że efekty przychodzą z czasem. Trening ukierunkowujący np. pod kątem poprawy sylwetki wiąże się z wytrwałością w postanowieniach, cierpliwością i sumiennym wykonywaniu treningu oraz zdrowym odżywianiem. Mięśnie niestety jakbyśmy tego bardzo nie chcieli szybko nie rosną.

- Pamiętajmy o regeneracji. Często o niej zapominamy. Musimy być wypoczęci, aby mieć siły na kolejny trening.- Panie nie mogą się bać treningu z wolnymi ciężarami, gdyż one działają równie dobrze jak na Panów poprawiając sylwetkę i ogólną sprawność ruchową. Skuteczne są też ćwiczenia z piłką, na BOSu, na matach czy trening funkcjonalny - powinniśmy rozwijać się pod każdym kątem.

- Ogólnie w tym wszystkim chodzi o fakt, aby polubić aktywność ruchową, zdrowe, urozmaicone odżywianie, aktywny tryb życia, gdyż przede wszystkim znacznie podwyższa to sampoczucie, likwiduje nerwowść i powinien być ważnym aspektem życia każdego świadomego człowieka. Nie siedźmy w domu przed telewizorami lub komputerami marnując życie. Przeżywajmy przygody i dbajmy o zdrowie :)

[własne/Kif]

Maciej Nowak

Autor: Maciej Nowak

Lokalizacja: Piaseczno

Jestem młodym, energicznym, z zapałem do pracy i podejmowania nowych wyzwań trenerem personalnym. Pracuję na siłowni w TuanClub w Piasecznie....

Profil trenera

zielona kawa na odchudzanie

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranego artykułu

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do artykułu musisz się zalogować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję