Porady

Jak radzić sobie ze zmęczeniem po treningu?

Jak radzić sobie ze zmęczeniem po treningu?

Zmęczenie po treningu jest całkowicie normalne i nawet wymagane. Organizm po wysiłku potrzebuje więc czasu na regenerację, odbudowanie uszkodzonych mięśni oraz naładowanie akumulatorów. Bywa często, że nawet po średnio-intensywnym wysiłku czujesz się okropnie zmęczony. Powodów może być kilka, zarówno fizycznych jak i psychicznych.Odpowiednio zbilansowana dieta wraz z prawidłowo dobranym treningiem i odpoczynkiem przynosi efekty, choć należy pamiętać o kilku czynnikach, które pomogą zmniejszyć intensywność występującego  zmęczenia.

Wskazówki

- zdrowo się odżywiaj! - odpowiednio zbilansowana dieta dostarczy Twojemu organizmowi wszelkich niezbędnych składników odżywczych
- przy długotrwałym zmęczeniu i zmniejszeniu wydajności organizmu zaleca się 1-2 tygodniowy odpoczynek z niewielką aktywnością fizyczną
- odpowiednio dobierz trening i kontroluj postępy
- nie zapominaj o regeneracji organizmu, odpowiedniej ilości niezbędnego snu
kontroluj na bieżąco braki witamin/składników odżywczych, w razi konieczności zastosuj suplementację diety (najlepiej zwiększenie ilości spożywanych produktów bogatych w dane minerały i składniki odżywcze)

Przed treningiem

- nie jedz przed samym treningiem!
- 1-1,5h przed wysiłkiem dostarcz organizmowi dużo węglowodanów złożonych (kasze, makarony, płatki, rośliny strączkowe, etc.)
- nie zapominaj o rozgrzewce

Po treningu

- odnowa biologiczna (sauny, masaże)
- w domowym zaciszu kąpiel o różnych bodźcach termicznych naprzemiennie (zimna-ciepła woda), pomaga ono w zwiększeniu dotlenienia organizmu oraz pobudzeniu układu krwionośnego
- bezpośrednio po treningu nie zapominaj o rozciąganiu zmęczonych mięśni!
- po wysiłku polecany jest również zaserwowanie sobie potraw z produktami o wysokim indeksie glikemicznym, pomoże Ci to szybko zregenerować siły

Kontrolowanie własnego organizmu jest jedną z najlepszych metod eliminacji potencjalnych komplikacji zdrowotnych. Przy ciągłym zmęczeniu potreningowym i treningowym łatwo o, znienawidzone przez sportowców, przetrenowanie. Nie dopuść do tego, ponieważ leczenie może potrwać od kilku tygodni do kilku miesięcy. Lepiej zapobiegać jak leczyć.

zielona kawa na odchudzanie

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranego artykułu

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do artykułu musisz się zalogować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję