Porady

Dieta 2000 kcal — czy warto?

Dieta 2000 kcal — czy warto?

Wprowadzenie zdrowego trybu życia dla wielu osób może być zarówno problematyczne, jak i uciążliwe. Jest tu mowa o dodatkowym czasie, który jest niezbędny do przygotowania zdrowego posiłku, czasu i motywacji do dodatkowej, niejednokrotnie nowej, aktywności fizycznej. Dochodzą nowe wyrzeczenia, których wprowadzenie równa się z ogromną siłą woli i determinacją. Najlepszą odpowiedzią na te wszystkie problemy jest dieta 2000kcal.

Dieta 2000 kalorii — dobry początek

Opisywana przez nas dieta jest idealna dla osób chcących wprowadzić trochę świeżości, zdrowia i dobrych przyzwyczajeń, zarówno do swojej diety, jak i trybu życia. Jest ona zbilansowana, zaspokajająca wszystkie potrzeby Twojego organizmu. Nie musisz się bać o żadne braki minerałów, witamin, czy składników odżywczych. Podstawą jadłospisu są przede wszystkim warzywa i owoce, produkty zbożowe, ryby, produkty mleczne oraz mięso. Warto dodać, że nie jest ona raczej przeznaczona dla osób chcących zrzucić zbędne kilogramy, wszystko z uwagi na kaloryczność dzienną jadłospisu. Polecana jest z kolei osobom zakańczającym dietę o niższej kaloryczności. Ważnym elementem jest duża ilość napojów, które należy spożyć w ciągu dnia. Najlepiej, gdy jest oczywiście woda niegazowana, minimum 2,5L dziennie. Kolejnym istotnym składnikiem jest aktywność fizyczna, minimum 2 razy w tygodniu. Nie musi być to sport wyczynowy, wystarczy np. basen, fitness albo nawet bieganie.

Dla kogo ta dieta?

Dieta 2000 kcal jest przeznaczona właściwie dla każdego. Zarówno dla kobiet, jak i mężczyzn średnio aktywnych fizycznie. Dopasowanie ilości wysiłku i wartości energetycznej spożywanych dań jest podstawą.Warto wspomnieć również o fakcie, że przy wzmożonej ilości wysiłku, np. praca fizyczna wraz z aktywnością fizyczną poza pracą, należy wziąć pod uwagę zwiększenie ilości spożywanych kalorii o dania przed i po treningowe.

Wskazówki treningowe:

Przed treningiem — najpóźniej 2 godziny przed treningiem, zjedz produkty bogate w węglowodany (najlepiej złożone) oraz białko. Wypij również przed samym treningiem szklankę wody.
Po treningu — ok. 30 minut po wysiłku zadbaj o to, co wypociłeś i spaliłeś w trakcie. Najważniejsze jest oczywiście nawodnienie organizmu, uzupełnienie witamin i minerałów oraz dostarczenie białka, które pomoże w regeneracji i odbudowie mięśni.

Czy warto?

Jeżeli zależy Ci na wprowadzeniu nowej diety oraz zmianie nawyków na zdrowsze, jest to strzał w dziesiątkę! Nie zapominaj o ważnych kwestiach — treningach, odpowiednim nawodnieniu organizmu oraz dodatkowych posiłkach. Już po kilku tygodniach będziesz czuć się lepiej, zwyczajnie zdrowiej. Zastanawiasz się nad zmianą diety, a nie masz zielonego pojęcia o dietetyce? Dieta 2 tysiące kalorii będzie idealna na sam początek! Polecamy przede wszystkim szukającym swojej nowej diety!

zielona kawa na odchudzanie

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranego artykułu

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do artykułu musisz się zalogować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję