Porady

Wyciszanie organizmu po wysiłku

Wyciszanie organizmu po wysiłku

Po każdym treningu zalecany jest kilkunastominutowy okres wypoczynku wstępnego. Osoba trenująca powinna powoli przejść z ciężkich ćwiczeń do zestawu lżejszego, aby wzmożone pod wpływem wysiłku fizycznego funkcje ustrojowe powoli wracały do normy. Ćwiczenia wyciszające są konieczne szczególnie po intensywnym treningu po to, aby usunąć nagromadzony kwas mlekowy i inne metabolity oraz umożliwić powrót do krążenia ogólnego zwiększonej ilości krwi nagromadzonej w mięśniach.

Długość tej części treningu zależy od intensywności i czasu trwania treningu, a także od stopnia wytrenowania osoby ćwiczącej. W końcowej części treningu podobnie jak przy rozgrzewce należy wykonywać zestaw ćwiczeń rozciągających. Ta część treningu powinna wynosić od 10. do 20. minut. Należy powoli zakończyć trening i udać się do szatni, gdzie dopiero po około 10. minutach wskazany jest ciepło-letni prysznic, ewentualnie kąpiel i gdy jest to możliwe, masaż lub inne zabiegi o niskim natężeniu bodźców mechanicznych, mające na celu oddziaływanie łagodzące i tonizujące. Dopiero po około dwóch, trzech godzinach, i to w zależności od stanu napięcia układów wegetatywnych, tętna pobudliwości, można stosować w zabiegach bodźce o silniejszym natężeniu.

W przypadku dużego przegrzania organizmu na treningu wskazane jest łagodne, krótkotrwałe ochładzanie ciała chłodnym, ale nie zimnym prysznicem i delikatne nacieranie ciała gąbką w celu normalizacji ciepłoty ciała.

zielona kawa na odchudzanie

Opinie użytkowników (0)

Opinie naszych użytkowników na temat wybranego artykułu

Brak opinii użytkowników

Aby dodać opinię do artykułu musisz się zalogować.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję