Bieganie

Jogging, sprint, trucht, przełaje i wiele innych czasami dziwnych nazw określa w dzisiejszych czasach stare, dobre bieganie. Jest to najprostsza i najbardziej naturalna forma ruchu dla człowieka. Pozwala szybko dotlenić organizm, dodaje energii, odchudza, zwalcza cellulit i rzeźbi niektóre partie mięśni. Jest to sport ogólnorozwojowy, a to znaczy że biegając wzmacnia się nie tylko konkretne partie mięśni, ale również kondycję i własną odporność. Odporność nie tylko tą fizyczną, ale i psychiczną. Udowodnione naukowo jest, że bieganie działa jak lekki antydepresant i łagodzi stres.

Tyle korzyści w tak prostej i łatwo dostępnej czynności. Żeby biegać potrzebne są tylko czas, motywacja i odpowiednie buty sportowe. Uprawiaj ten sport codziennie, a efekty zauważysz bardzo szybko.

 

WIkipedia definiuje jogging jako:

"forma truchtu lub biegu w wolnym tempie. Głównym celem joggingu jest poprawa sprawności i wydolności fizycznej bez nadmiernego wysiłku. Za jogging uważa się bieg z prędkością 7-9 km/h."

I rozróżnia kilka rodzajów biegania:

"Biegi w konkurencjach lekkoatletycznych dzielą się na:

  • sprinty (biegi krótkie),
  • biegi średnie,
  • biegi długie,
  • biegi przez płotki."

Źródło: http://pl.wikipedia.org/

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję