Crossfit

Obecnie jeden z największych trendów w sporcie. Łączy wiele dyscyplin, jest treningiem bardzo ciężkim, szybkim i intensywnym. Plany treningowe Crossfit są uniwersalne dla wszystkich, nie ważny jest wiek, ani kondycja, istotne jest określenie indywidualnej granicy i dążenie do przekroczenia jej.

Korzyści jakie niesie uprawienie Crossfitu jest wiele. Przede wszystkim buduje on dużą siłę, sprawność, masę mięśniową, poprawia szybkość i koordynację, a także uczy wytrzymałości. Intensywność treningu jest wprost proporcjonalna do jego tempa, dzięki temu w krótkim czasie można wykonać ciężki trening.  

 

Definicja Crossfitu wg WIkipedii:

"Program treningu siłowego i kondycyjnego, który opiera się na wzroście dziesięciu najważniejszych zdolności siłowych uznanych przez specjalistów. Podczas ćwiczeń rozwija się siłę i masę mięśni, aby wzmocnić siłę ruchu mięśni w życiu realnym.

Wykonanie ćwiczeń crossfit następuje w sposób intensywny, bez czasu na przerwę. W crossfit ćwiczy się jednocześnie podnoszenie ciężarów, sprawność atletyczną, odporność. Wyrabia odporność krążeniową oraz oddechową, siłę i wytrzymałość mięśni, rozciągliwość, szybkość, sprawność, psychomotorykę, równowagę i precyzję.

Crossfit bazuje na codziennym programie ćwiczeń, które wykonuje się w sposób określony, określoną ilość razy."

 

Źródło: http://pl.wikipedia.org/

Jesteś początkujący w crossfit? Znajdź odpowdni dla siebie zestaw ćwiczeń i wybierz dietę, dzięki czemu wydajność Twojego organizmu będzie rosła w niezwykłym tempie.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Akceptuję